Balik Kampung ~ Tasik Banding dan Nasi Kerabu

12:38

Assalamualaikum.. seperti dijanjikan, Fiza akan updatekan perjalanan Fiza balik ke kampung famili mertua di Kelantan... Kali nie kami pulang tuk bawa ma dan abah makan angin... kami merancang untuk ke Kuala Terengganu tetapi singgah tidur sehari di Tanah Merah Kelantan untuk ambil ma, abah dan famili adik ipar.. Persiapan untuk penginapan dah kami buat sebulan awal.. Harap percutian keluarga pada akhir tahun 2013 memberi kebahagian buat kami sekeluarga... 
Kami pulang ke kampung pada 28 Disember 2013 ikut Gerik  laluan highway Plus.. Bertolak jam 10 pagi.. Bila lalu Gerik akan lalu Hutan Belum, Tasik Banding.. sebelum nie mmg dah banyak kali lalu tetapi tak pernah singgah.. kali nie kami singgah sebentar untuk sejukkan kereta.. sambil2 tu ambil gambar sekeliling... 
Tiba di kampung pukul 5 petang.. alhamdullillah perjalanan kami lancar dan kami disambut oleh ma dengan nasi kerabu... Nasi kerabu yang ma buat memang yang terbaik Fiza pernah makan.. mungkin sebab masakan air tangan ibu kan...
Bila buat entry nie terasa lapar bila teringat nasi kerabu.. Lepas makan kenyang, kami sembang-sembang sbb banyak mende nak diceritakan dengan famili bila dah lama tak balik kampung.. time nie Fiza tak sabar nak tunggu anak buah dari kota bharu.. sebab esok kami akan bertolak ke Kuala Terengganu bersama-sama... 

You Might Also Like

22 kitty baik hati komen

  1. Assalamualaikum fiza. aduhh sedapnya kerabu.. terliur kita. handmade from ganu memang sodap! >________<

    ReplyDelete
  2. bgusnya la kalau ada org blh sediakan nasi kerabu nih . dah lama x makan .

    ReplyDelete
  3. dapnye nasik kerabu...sy memang suka sgt ni...

    ReplyDelete
  4. salam fiza..seronokkan balik kg..

    ReplyDelete
  5. gerik kg akak tu tp bkn laa kt tasik banding tuu
    wah nasi kerabu org kelantan...budu wajib ada tuu

    ReplyDelete
  6. wah..rasa complete nasi kerabu tu dengan solok lada... sedapnya fiza...

    ReplyDelete
  7. perghhh..nasik kerabu..aritu 1st time mkn..sdap jgk rupenye..huhu..slame ni tgk mcm pelik :P

    ReplyDelete
  8. Sedap nasi kerabu! Tapi selalu rasa yang jual dekat pasar malam atau bazar ramadhan je. Tak rasa yang original. Ni mesti pure kan rasa dia ^^

    ReplyDelete
  9. bestnya..seriuosly sy tak berapa suka makan nasi kerabu..hehe...entah kenapa

    ReplyDelete
  10. Nasik kerabu yg sgt sedap...dulu sllu ke klntan..mkn2..laksam..mmg best..

    ReplyDelete
  11. saya memang peminat nasi kerabu..hari2 makan pun boleh! hehehee..start belajar mkn masa zaman U dulu..sampai skrg,terus jd fav food :)) tp nasi kerabu idaman saya kat pasar mlm rmh saya ni..ya allah, teringin terus..haha :D

    ReplyDelete
  12. sedapnya nasi kerabu.. kegemaran akak tu.. owh, jalan grik tu dah dekat dengan kampung akak la..

    ReplyDelete
  13. first tym zara makan nasi kerabu masa puasa last year.. hikhik

    ReplyDelete
  14. Huh nasi kerabu...teringin pulak hu..pekena ngan solok lade + jeruk bawang putih puuuuuhhhh terangkat

    ReplyDelete
  15. Suka tengok warna nasi nie... tapi k idah x pandai makan laa.. mungkin sebab dia banyak sayur mayur kot.. :D

    ReplyDelete
  16. wah nasi kerabu, Tapi saya tak makan sayur sangat so kureng sikit lah nak makan nasi kerabu ni. Hehehe dah lama tak makan nasi kerabu

    ReplyDelete
  17. sedapnye kasi kerabu.teringat ibu tb yg peminat tegar nasi kerabu...xboleh dipisahkan hehehe

    ReplyDelete
  18. Suke juga nasi kerabu,tp cili tu akak x mkn.hihi

    ReplyDelete

Bacaan Tambahan


Google+ Followers

Pa&Ma Dis 2016

Pa&Ma Dis 2016
Thaqif masuk majalah

Pa&Ma Okt 2016

Pa&Ma Okt 2016
Thaqif dan mama masuk majalah

Pa&Ma Apr 2016

Pa&Ma Apr 2016
Mama dan Thaqif masuk majalah

Pa&Ma Jan 2016

Pa&Ma Jan 2016
Thaqif masuk majalah

Lisa Ogos 2014

Lisa Ogos 2014
Masuk majalah